7/17/2007

Hong Kong Trip ----> Day 2

Here comes day 2 of my HK trip... where day 2 is ONLY shopping!!! YAYYYYY!!! (and T_T for my wallet)...

So of course before we start off with our shopping mania... we MUST filled up our stomach 1st... since we woke up at 8am!!!

We went back to Yau Ma Tei's cafe where my sis, her bf (Alex) and mom ordered red bean ice... yes.. even early morning also they want to drink something cold... Then my sis ordered french toast... it doesnt looks like the 1 u see at Kim Gary or other HK food shop in KL but this tastes better. ^_^
Hmmmm... U must be wondering what they're looking at huh?? Well when i snapped this pic, the ever-so-popular "polo bun" just arrived and they're looking at it for da 1st time... hehehehehe...
So the above pic is my breakfast... hot chocolate drink with cheese and ham sandwich!! YUM YUMMY!!!! Well the hot chocolate taste like.... urmmm... chocolate while the cheese and ham sandwish is.... ermmm... normal... hahahahha...
TA-DAHHHHH!!! This is the popular "polo bun" that I kept mentioning about and this is stuffed with butter... taste EXTREMELY GOOD!!! In HK, they called it "polo yau" <-- in cantonese
So here's my mom and dad enjoying the "polo yau"... see... both of them looks so happy when they FINALLY got da chance to eat it....
OK... ermm... here's just a pic to prove that i REALLY went to HK to eat breakfast... kakakakakakakaka....

So after our breakfast, we head to Sai Yeung Choi Street (Electronics/Gadgets Market) and Fa Yuen Street (Sports Shoe Market) to shop for gadgets where my sis wanted to buy some mp3 player or iPod while Alex is planning to look for sports shoes... In the meantime, along the road, there's a lot of G2000, Baleno, Giordano, Esprit and etc... which is GIRL'S HEAVEN!!! hahahaha...
At the end of da day, I bought the above clothes for casual wear or for "hang kai"... hehehehee..
As you can see, the above clothes is of coz for work... which is formal wear... kekekekeeke... nice bor??
Then since we reach hotel at about 9.30pm, all our legs is like gonna break into 2 if we gonna walk on, so I got nothing better to do, sit at hotel "si beh sien", i go play mix and match with my clothes... so if i wear like this... sexy bor?? hahahahaha..
I think match with this pants is more nicer and more........... seducing!!! hahahahahaahah.... So I bought casual wear, formal wear AND now.... sexy wear... hahahahahaaha....

And to tell u the truth hoh... my sis bought twice as much as me... so the above clothes u times with 2... then u'll know she bought a lot more than me... and when we calculate in total how much money left.... all of them told me this,

"Sei looorrrrrr.... my HKD left not much lehhh!!! an jua????"

So you see, when i heard this, i told them NOT to use anymore cash for shopping... ONLY credit card no matter what's the bank rate of that day!! Make me "si beh kan cheong".... aiiii... HK really is a shopping and food heaven i tell u....

8 blahs:

Angie Ling said...

Yorr......
Hong Kong is really a shopping PARADISE!!! I wanna go there too!!!

julieann said...

angie ling,
YES!!! definitely a shopping paradise!! go with ur family!! go go go!!!

Huei said...

so nice u went to paradise!!!! hehehehehe

i wan go shopping!!!!!!!!

wow ur mum looks really young! her skin looks so nice n smooth! how she do wan??? hehehe

julieann said...

huei,
yah really went to paradise leh!! hahahaha... hmmm... how she do wan 1?? well i got no idea but she said she's using Lancome Anti-Aging cream wor.. i dunno wats that also.. hahahaha..

Jace said...

NICE TRIP!!
YUMMY YUMMY!!!
Juju..... I WAN EAT!!!
JU!!!!!!!!!I WAN EAT!!!!

Jace said...

Ju... I want to go! Let's go together gether:P
Be my map!

julieann said...

jace,
go eat go eat!!!! eh.. i dun 1 to go HK for the 3rd time leh.. nothing for me to play liao... i'll write down the places for u then u can go with... *ahem*... heheheehhe...

Jace said...

Haha.. okla.. I will go with my ahem.
hahaha..